Wednesday, July 16

Todays favorite pics

We went for a walk in the woods today. The kids needed to steam off some energy, and that's a good way to do it. I brought my EOS camera with my 50mm lens, to experiment and get better at using it. Since it's not a zoom lens, it takes some getting used to. And I'm getting quite good at using only the manual functions. Yeah, for digital cameras!! I'm loving the pictures I take with this lens. And the kids were quite cooperative today as well, so I had a hard time picking just a few favorite photos, there were to many good ones. If you have any questions about the camera or the lens, don't hesitate to ask.

They are actually ALL looking at me. Wow!


Mommy, look what I found....


Just some ordinary leaves that caught my attention


Needs no words....


Lotte is getting tired, or just doesn't want to walk. A few seconds later, she was running along again...

...and walking just like Grosspappa. I burned the edges on this photo to frame the motiv...


...and doing the wood dance (or something like that..)


In the bathtub at bed time, Lotte is giving her brothers kisses and hugs. Here's a kiss for big brother Mats, this pic cracks me up


And a kiss for little sis. SO CUTE!



Look at how she is looking at her brother (Jonas). She loves him SO much.


Jonas is clean and almost ready for bed. I love the blues in this photo, blue eyes, blue towel. I know he looks sad, but he's really just thoughtful. Jonas is always thinking about things.

9 comments:

Vibeke said...

Så flotte bilder du har tatt!!!!
Nydelige ble dem - alle som en!!:) Herlig det bildet hvor frøkna kikker på storebror - nydelig!!!:)

Momo said...

Kan du sende meg bildene? De var kjempeflotte.
Ses snart!
Mams

Design Team Memory Lane Scrapbooking said...

they are so cute !! love the one with the "burnt"edges.

mi@ said...

Så flotte bilder du har tatt, Marianne! Likte også veldig godt bildet av Lotte som du har "brent" i kantene. Er det en brush?
Gjør du noe spes med bildene når du konverterer til s/h?
Trenger noen gode tips ;-)

Fortsatt god sommer!
Klem

Evi said...

Mooie foto's!

Marianne Hope said...

Dette er til deg Mia. Jeg bearbeider alle bildene mine i PSE (photoshop Elements). Når jeg omgjør dem til s/h, øker jeg gjerne kontrasten etterpå eller jeg går inn på "levels" (er ikke sikker på hva det heter på norsk)og forbedrer bildebalansen der, men det blir for komplisert å forklare her..ha, ha. Og ja, den brente kanten er laget med brush tool, som ligger standard inne i PSE. Jeg brukte linear burn og stilte inn "opacity" på veldig lav. Håper dette hjelper litt...

Marianne

mi@ said...

Takk for forklaringen. Jeg får prøve meg frem en dag jeg har goood tid ;-)

bea3855 said...

....sa söt barn du ha.... :))
I just brought my blog to life again! Welcome! Velkommen!
www.bea3855.blogspot.com!
Eller se min norsk blog hos
www.naurak.blogs.no!
Holland er veldig fint ogsa....
Kveldsklem
Bea

Jeanette said...

Disse bildene er herlige! Elsker bildet der datteren din går som bestefar.
------
These photographs are faboulus! Just love the on where your daughter is walking like grandpa (?)